Анотація до роботи:
Кузнєцов А.М. Психологічні особливості адаптації розумово відсталих першокласників до навчання. - Рукопис Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00. 08 - спеціальна психологія - Інститут дефектології АПН України, Київ, 2002 Робота присвячена дослідженню психолого-соціальної адаптації розумово відсталих першокласників до навчання. У роботі представлено модель і теоретично обґрунтовано виокремлення факторів, компонентів і груп компонентів, які входять до моделі психолого-соціальної адаптації розумово відсталих першокласників до навчання. Крім того, виокремленні структурні одиниці кожного фактора. Їхній розвиток сприяє формуванню факторів і компонентів, які входять до них, а також визначені основні труднощі, які ускладнюють розвиток структурних одиниць даних факторів. Визначено шляхи оптимізації процесу адаптації у розумово відсталих першокласників. До них відносимо керівництво вказаним процесом з боку вчителя, використання методів і прийомів лікувальної педагогіки, розвиток усіх психічних функцій, побудову корекційної роботи з опорою на модель і алгоритм її реалізації. |