Анотація до роботи:
Колодич О.Б. Психолого-педагогічні умови формування мовленнєвої компетентності у дітей із ЗПР у процесі вивчення англійської мови. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук зі спеціальності 19.00.08 – спеціальна психологія. – Інститут спеціальної педагогіки АПН України, Київ, 2004. Дисертація містить результати теоретико-експериментального дослідження проблеми формування мовленнєвої компетентності в учнів третіх класів із затримкою психічного розвитку, яке здійснювалося в умовах соціально-психологічного тренінгу в процесі вивчення англійської мови, та порівняльний аналіз із формуванням вказаної компетентності в учнів других класів з нормальним психо-фізичним розвитком середніх загальноосвітніх шкіл. З’ясована сутність психолого-педагогічних умов формування мовленнєвої компетентності у дітей молодшого шкільного віку із ЗПР, визначені та вивчені її структурні компоненти (емоційний, гностичний та конативний), в яких відбулися позитивні зміни. При цьому йдеться, насамперед, про розвиток тих компонентів компетентності, які пов’язані з глибинними емоційними характеристиками спілкування. Розроблено соціально-психологічний тренінг для учнів молодшого шкільного віку із ЗПР, спрямований на формування мовленнєвої компетентності у процесі вивчення англійської мови, підвищення рівня мовленнєвої компетентності, доведено ефективність його використання. |