Анотація до роботи:
Проскурняк О. І. Соціально-психологічна адаптація учнів молодших класів допоміжної школи-інтернату. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук зі спеціальності 19.00.08 – спеціальна психологія. – Інститут спеціальної педагогіки АПН України, Київ, 2004. Дисертація містить результати теоретико-експериментального дослідження проблеми соціально-психологічної адаптації розумово відсталих дітей, яке здiйснювалося на основі вивчення психолого-педагогічних умов забезпечення корекційного впливу на учнів початкових класів допоміжної школи-інтернату в умовах позакласної виховної роботи. З’ясована сутність соціально-психологічної адаптації розумово відсталих дітей, визначені та вивчені її структурні компоненти (спілкування, міжособистісні стосунки, психологічний клімат) та прояви дезадаптації. Розроблено адаптаційно-розвивальну програму для учнів молодших класів, спрямовану на усунення проявів дезадаптації та розвиток адаптаційних можливостей, підвищення рівня адаптації, доведено ефективність її використання. |